Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Běhna

Houser se uklidnil, zjistila jsem, že jemu i mně prospívá chůze. Nebo ještě lépe běh.Kdysi jsem běhávala, pak už jen občas, za míčkem na tenise. Navíc jsem dáma v nejlepších letech. 

Je jasné, že se nenavleču do růžového elastického oblečku a nevyběhnu všem sousedům pro legraci!  

 Šla jsem na to od lesa. Tedy do lesa.  Máme ho naštěstí kousek za domem. Ani moc plížit jsem se tam nemusela.  Stačilo počkat, až se setmí, nebo  jsem vyběhla brzy ráno. Tajně. Tedy vyběhla… U nás to jde jen do kopce nebo z kopce. Takže jsem občas důstojně kráčela.

Jsem spořivá, proto jsem využila tenisové botky i oblečení.  Což nebylo právě nejchytřejší.  Jehličí není antuka. Klouzalo to.  Investovala tedy jsem do prvních terénních botek.  Na internetu si pochvalovali značku Inov-8.  Jak jsem spořivá, zvolila jsem botky z výprodeje.  Nebyly špatné, jen jsem si je koupila přesně na velikost mé nohy.  Dovolily mi běhat si  pětikilometrový okruh, pak už  byly docela těsné. Investovala jsem ještě do botek na silnici, botek na zimní běhání, do oblečení… Říkal někdo, že je běh laciný sport?  Zlaté lyžování nebo tenis!

Postupně mi přestalo vadit, že mě při běhání vidí i někdo jiný, než srnky.  Tedy běhání… Běhám tak rychle, jak jiní chodí.  Ale asi už mi to tak nevadilo. Je zvláštní, že jsem udělala asi všechny chyby, které běžec – začátečník, může vyrobit:  přepálený začátek,  nesystematický tréning,  rychlé navyšování délky nebo tempa… Pochopitelně jsem si občas vyrobila nějaké to zranění.  Velmi poučné… Trpělivost není mojí silnou stránkou, bylo na čase se jí na stará kolena učit.

Po čase přišly drobné radosti. Naučila jsem se neletět jako blázen, ale užít si to. Plíce už zůstávaly na svých místech a nešly mi pusou ven. Taky už jsem jedla méně mušek,  když už jsem tu pusu měla zavřenou.

Dokonce jsem občas při běhu byla schopná přemýšlet!

Začala jsem běhat do práce, což je něco přes devět kilometrů. A bylo mi fajn.  Rostla mi křidélka….

Rodina už mě tolik nepotřebovala a já měla pocit, že je na čase jít se podívat, co je za  kopcem.

Autor: Blanka Veltrubská | úterý 29.9.2020 17:00 | karma článku: 16,11 | přečteno: 393x
  • Další články autora

Blanka Veltrubská

Historická vsuvka – Centralizační a internační klášter Králíky

Věznění bez soudů, nucená práce v kraji hlubokých lesů. Jako by každý režim v temných dobách naší historie zametal do nejzazších koutů republiky to, co se mu nehodilo. I takový může být pohled na Jesenicko-Králický výběžek.

31.3.2024 v 8:00 | Karma: 18,27 | Přečteno: 450x | Diskuse| Ona

Blanka Veltrubská

Historická vsuvka – temná doba v temném kraji

Mučení, upálení, stětí, věznění bez soudů v kraji hlubokých lesů a čisté vody. Jako by každý režim v temných dobách naší historie zametal pod koberec lesů to, co se mu nehodilo. I takový může být pohled na Jesenicko.

21.1.2024 v 8:00 | Karma: 15,11 | Přečteno: 373x | Diskuse| Ona

Blanka Veltrubská

Dáma na rozcestí – kdy jindy, když ne teď?!

Před usnutím se mi honily hlavou útržky z celého dne. Byl to parádní den, ale dobře se mi nespalo. Házela jsem s sebou v hamace jako ryba v síti. Svoji spolunocležnici jsem určitě budila.

15.1.2024 v 7:26 | Karma: 16,60 | Přečteno: 400x | Diskuse| Ona

Blanka Veltrubská

Dáma na rozcestí – jak se vaří dobrá nálada

Bylo studené podzimní ráno, slunce neochotně poslalo první paprsky na zem. Po nočním společníkovi nezbyly v trávě stopy, překryla je rosa.

8.1.2024 v 7:41 | Karma: 15,45 | Přečteno: 421x | Diskuse| Ona

Blanka Veltrubská

Dáma na rozcestí – a prdí taky jeleni?

Hulákání jelenů k ránu ustalo, přesto jsem vstávala ještě za tmy. Podzimní dny se krátily, nebyl čas dlouho spát. Polský chlapík si přispat mohl, já ale měla před sebou delší cestu.

1.1.2024 v 7:44 | Karma: 19,99 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 113
  • Celková karma 18,27
  • Průměrná čtenost 361x
Jsem dáma v nejlepším věku. Mám slušné vzdělání a zajištěné postavení. Zblázním se jen párkrát do roka. Třeba tak, že vyrazím na toulky - nejenom Šumavou.

Seznam rubrik