Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dáma na rozcestí - Každý si musí udělat své vlastní chyby

Kopce mi nevadí, vyrostla jsem na nich.   Na dalších kopcích s rodinou žiji.  Když si u nás chci zaběhat, můžu jen do kopce nebo z kopce.  Výhledy mám ráda.  Navíc jsem po zkušenostech z loňska věděla, co mě čeká. Prostě cesta vzhůru. 

U Debrníku jsem kamarádce vyprávěla o sklárně, o rodu Abelů, o jejich propojení s rodinou Klostermannových a slíbila pokračování příběhu na Hůrce. Byla jsem chytrá jako rádio.  Minulý rok jsem něco málo měla nastudováno a v průběhu celého dalšího roku jsem měla dost času si znalosti doplnit.

Kamarádka moji přednášku moc nekomentovala, pomalu stoupala do kopce a hlasitě oddechovala. Bylo vedro. Já hopkala chvíli s ní, chvíli před ní, pak jsem fotila a kochala se výhledem do údolí. Bylo mi fajn. Konečně to pro mne nebyla trestná výprava, ale pohodová cesta. Ale litovala jsem ji, to zase ano. Ještě jsem si dobře pamatovala, jaké to bylo vláčet těžký batoh. Jenže asi si každý musí vyrobit své vlastní chyby.

Kamarádka se zastavila u potůčku tekoucím podél cesty. Sehnula se pro vodu. Batoh ji převážil. Uložila se podél vody. A jéje… V duchu jsem měnila trasu a plán A za plán B. Možná dojde i na plán C…..  Kamarádka se po chvíli statečně zvedla a pomalou chůzí v rytmu karavany jdoucí pouští se vydala na cestu k vrcholu. Trochu se mi ulevilo.  Počasí bylo nádherné, výhledy stály za to. 

V časném odpoledni jsme dorazily na Hůrku. Pověděla jsem jí u hřbitova zbytek příběhu. O tom, jak na hřbitově byla rodinná hrobka majitelů sklárny, kolem nás byla obec s hospodou, kostelem a poštou.  V  hrobce rodu Abelů byl pochován i jejich lékař a přítel, tatínek pana spisovatele Klostermanna. A také co se s nimi pak stalo. Je o tom napsáno i natočeno dost. Není to veselé povídání. A taky jsem se jí přiznala, jak mizerně se mi tady minulý rok spalo. A že máme čas, tak by bylo fajn jít dál. Kamarádka naštěstí souhlasila.

Další zastávka byla u jezera Laka.  Lidí tam bylo hodně, zdržely jsme se jen na chvíli. Pak jsme zase stoupaly vzhůru.  Každá svým tempem.  Na posledním úseku jsme se domluvily, že  půjdu napřed a sejdeme se na Poledníku. Zabloudit se nedalo. Jinam, než do kopce (1315 m) to nejde.

Udělala jsem ještě jednu fotku kamarádky, to pro případné pozůstalé, a uháněla vzhůru.

Cestou na Poledník

Na Poledníku už bylo celkem plno, ale letos naštěstí žádná školní výprava. Přesně jsem věděla, kde se chci ubytovat. Uvařila jsem čaj, pak sobě večeři, dala hřát vodu na večeři pro kamarádku a bylo mi dobře. Slunce zapadalo, měla jsem dost času na přemýšlení.

Před rokem jsem si s sebou nesla batoh plný obav. Tady jsem se dozvěděla, proč jsem na cestách. Po roce je to jiné.  Cítila jsem hlubokou vděčnost, za to, že můžu. Že můžu chodit i běhat. Už dávno mi není dvacet. Ale dokud to půjde…  

Večeře

Kamarádka dorazila právě včas. Čaj už nebyl vařící, voda na její večeři naopak ano. Měla toho dost. Ale po čaji a jídle pookřála. Přepočítala si puchýře. Některé zkušeně prošila. Je to holka statečná.

Spát jsme šly brzy, ráno nás čekalo časné vstávání a dlouhá cesta. Měla jsem totiž svůj plán…

Autor: Blanka Veltrubská | pondělí 30.11.2020 7:30 | karma článku: 13,83 | přečteno: 288x
  • Další články autora

Blanka Veltrubská

Historická vsuvka – Centralizační a internační klášter Králíky

Věznění bez soudů, nucená práce v kraji hlubokých lesů. Jako by každý režim v temných dobách naší historie zametal do nejzazších koutů republiky to, co se mu nehodilo. I takový může být pohled na Jesenicko-Králický výběžek.

31.3.2024 v 8:00 | Karma: 18,27 | Přečteno: 450x | Diskuse| Ona

Blanka Veltrubská

Historická vsuvka – temná doba v temném kraji

Mučení, upálení, stětí, věznění bez soudů v kraji hlubokých lesů a čisté vody. Jako by každý režim v temných dobách naší historie zametal pod koberec lesů to, co se mu nehodilo. I takový může být pohled na Jesenicko.

21.1.2024 v 8:00 | Karma: 15,11 | Přečteno: 373x | Diskuse| Ona

Blanka Veltrubská

Dáma na rozcestí – kdy jindy, když ne teď?!

Před usnutím se mi honily hlavou útržky z celého dne. Byl to parádní den, ale dobře se mi nespalo. Házela jsem s sebou v hamace jako ryba v síti. Svoji spolunocležnici jsem určitě budila.

15.1.2024 v 7:26 | Karma: 16,60 | Přečteno: 400x | Diskuse| Ona

Blanka Veltrubská

Dáma na rozcestí – jak se vaří dobrá nálada

Bylo studené podzimní ráno, slunce neochotně poslalo první paprsky na zem. Po nočním společníkovi nezbyly v trávě stopy, překryla je rosa.

8.1.2024 v 7:41 | Karma: 15,45 | Přečteno: 421x | Diskuse| Ona

Blanka Veltrubská

Dáma na rozcestí – a prdí taky jeleni?

Hulákání jelenů k ránu ustalo, přesto jsem vstávala ještě za tmy. Podzimní dny se krátily, nebyl čas dlouho spát. Polský chlapík si přispat mohl, já ale měla před sebou delší cestu.

1.1.2024 v 7:44 | Karma: 19,99 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Exposlanec ODS Šťastný, lékař bývalého prezidenta, se pokouší za ANO o návrat

23. dubna 2024  12:26,  aktualizováno 

Pražské ANO ve středu rozhodne, zda zkusí vrátit do nejvyšších pater politiky Borise Šťastného,...

Začaly vypovídat poškozené. Vyslechnout si je Cimický k soudu nepřišel

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  12:47

V případu psychiatra Jana Cimického, který čelí obžalobě z několika znásilnění a desítek případů...

Jste pryč, když jiní umírají? Ukrajinci v branném věku přišli o konzulární služby

23. dubna 2024  12:37

Ukrajina přestala poskytovat konzulární služby ukrajinským občanům v branném věku, kteří pobývají v...

Bezdůvodně napadl děti na zastávce a v tramvaji. Agresora policie dopadla záhy

23. dubna 2024  12:16

Napadení dvou skupin dětí krátce po sobě šetřili v polovině dubna policisté v Praze Řepích. Nejprve...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 113
  • Celková karma 18,27
  • Průměrná čtenost 361x
Jsem dáma v nejlepším věku. Mám slušné vzdělání a zajištěné postavení. Zblázním se jen párkrát do roka. Třeba tak, že vyrazím na toulky - nejenom Šumavou.

Seznam rubrik