Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Dáma na rozcestí – a řeka

Celou noc lilo.  Ráno už bylo ale bez deště i větru.  Vstávala jsem ještě před východem slunce. Ve vzduchu byl cítit podzim.

Sbalila jsem mokrý stan.  Málem jsem s ním sbalila i placatého slimáka. Spáchal sebevraždu.  Kontakt s přírodou jsem  minulou noc  měla  zjevně bližší, než bych chtěla.

Snídani jsem odložila na později, až budu na nějakém pěkném místě. Vyšla jsem do nového dne. Na obloze se začínaly objevovat první  sluneční  paprsky a mezi mraky vykoukla modrá obloha.

Mířila jsem  na Grázlovu vyhlídku, která je přímo nad údolím Dyje.  Těšila jsem se na první setkání s řekou,  která  mě bude provázet další dny.  Už dlouho  mě to sem táhlo.

Ve chvíli, kdy jsem dorazila, na kratičký okamžik se otevřelo nebe,  paprsek světla roztrhl mraky, ozářil kříž na vyhlídce a mezi rameny kříže zamířil na mne.  Jako by  si to tam nahoře někdo celou dobu šetřil a čekal, až  přijdu.   Doslova mě to posadilo na zadek. Pro tyhle případy  tam mají lavičku. Ani batoh jsem si nesundala a pozorovala  hru světla.  Na krátký okamžik jsem se ponořila do sluneční záře….

 Tohle představení  řídil hodně dobrý režisér.  Najednou dávalo smysl, proč jsem celé včerejší odpoledne uháněla  až do místa přespání.  Přijít dnes ráno o trochu později, slunce by bylo dál.  Byla to čistá radost a krása.

Říkala jsem si, zda ty starší dámy z předchozího dne neměly přeci jen pravdu.  Třeba má moje cestování i nějaký duchovní rozměr. Co já vím…  Moc jsem nad tím neuvažovala. V každém případě jsem byla ráda, že jsem to včera nevzdala a došla přesně tak daleko, abych další den  byla  tam, kde jsem měla být. 

Byla jsem vděčná, že jsem si pro tenhle zážitek mohla dojít.  Dobře vím, že  každý nemůže.

Dole v údolí se blýskala řeka.  Zvala k setkání. Probouzel se slunečný den.  Vydala  jsem  se za řekou.

 

Autor: Blanka Veltrubská | pondělí 14.2.2022 7:46 | karma článku: 14,35 | přečteno: 286x
  • Další články autora

Blanka Veltrubská

Historická vsuvka – Centralizační a internační klášter Králíky

Věznění bez soudů, nucená práce v kraji hlubokých lesů. Jako by každý režim v temných dobách naší historie zametal do nejzazších koutů republiky to, co se mu nehodilo. I takový může být pohled na Jesenicko-Králický výběžek.

31.3.2024 v 8:00 | Karma: 18,27 | Přečteno: 454x | Diskuse| Ona

Blanka Veltrubská

Historická vsuvka – temná doba v temném kraji

Mučení, upálení, stětí, věznění bez soudů v kraji hlubokých lesů a čisté vody. Jako by každý režim v temných dobách naší historie zametal pod koberec lesů to, co se mu nehodilo. I takový může být pohled na Jesenicko.

21.1.2024 v 8:00 | Karma: 15,11 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ona

Blanka Veltrubská

Dáma na rozcestí – kdy jindy, když ne teď?!

Před usnutím se mi honily hlavou útržky z celého dne. Byl to parádní den, ale dobře se mi nespalo. Házela jsem s sebou v hamace jako ryba v síti. Svoji spolunocležnici jsem určitě budila.

15.1.2024 v 7:26 | Karma: 16,60 | Přečteno: 403x | Diskuse| Ona

Blanka Veltrubská

Dáma na rozcestí – jak se vaří dobrá nálada

Bylo studené podzimní ráno, slunce neochotně poslalo první paprsky na zem. Po nočním společníkovi nezbyly v trávě stopy, překryla je rosa.

8.1.2024 v 7:41 | Karma: 15,45 | Přečteno: 424x | Diskuse| Ona

Blanka Veltrubská

Dáma na rozcestí – a prdí taky jeleni?

Hulákání jelenů k ránu ustalo, přesto jsem vstávala ještě za tmy. Podzimní dny se krátily, nebyl čas dlouho spát. Polský chlapík si přispat mohl, já ale měla před sebou delší cestu.

1.1.2024 v 7:44 | Karma: 19,99 | Přečteno: 410x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Tahač s tankem a osobák zastavily, kamion už ne. Nehodu u Bohumína nepřežil člověk

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  10:12

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

Ňadra ze všech úhlů. Benátky vystavují nadčasovou a kdysi cenzurovanou krásu

4. května 2024  10:08

Jaké je jedno z nejranějších a nejtrvalejších témat v umění – a zároveň jedno z nejvíce...

Ukrajinista: Zelenskyj podporu ztratil, jeho lidé překračují ústavní rámec

4. května 2024

Vysíláme Na pozadí války začíná západní veřejnost se stále většími obavami sledovat domácí politickou...

Nových případů HIV za první čtvrtletí v Česku přibylo, část tvoří cizinci

4. května 2024  9:57

Nových případů infekce HIV v Česku bylo v prvním čtvrtletí 74, což je více než loňských 66 a...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 113
  • Celková karma 18,27
  • Průměrná čtenost 361x
Jsem dáma v nejlepším věku. Mám slušné vzdělání a zajištěné postavení. Zblázním se jen párkrát do roka. Třeba tak, že vyrazím na toulky - nejenom Šumavou.

Seznam rubrik