O sítích a módě

30. 05. 2022 8:00:34
Jsem nemoderní. Tušila jsem to už dávno. Nestíhám trendy v oblečení. Vlastně nestíhám žádné trendy. Nestíhám ani sociální sítě.

Kdysi jsem se do jedné přihlásila. Beznadějně pozdě, proti lidem v mém okolí. Potřebovala jsem být v kontaktu se s těmi, kteří měli stejné koníčky. Pak se ozvalo několik lidí, které jsem roky neviděla. Byla jsem nadšená, že o sobě víme. Pak se ozvali lidé, které jsem neviděla nikdy. Dokonce z jiných koutů světa. Tam moje nadšení vychladlo.

Když jsem to vyprávěla zástupci generace mileniálů, loupl po mně okem a prohlásil, že tuhle síť stejně užívají už jenom staří. A že jejich generace už dávno používá jinou.

Nechtěla jsem být stará. Přihlásila jsem se do nové sítě. Mnoho mých vrstevníků tam opravdu nebylo. Intelektuálně náročné to také nebylo. Stačilo koukat na hezké obrázky a číst holé věty. To mi šlo docela dobře. Síť u mne stoupla v ceně ve chvíli, kdy tam mladý politik a budoucí poslanec začal uveřejňoval stručné a docela užitečné informace. Ovšem jen do doby, kde se jeho sexuální život dostal na sítě a on přestal poslancovat i informovat. Taková síť může být dobrý sluha, ale špatný pán.

O něco později po mně mladý mileniál zase poťouchle koukl a prohlásil, že on už taky tak mladý není, protože ti ještě mladší mileniálové používají úplně jinou síť. Sláva! Tak i na něj došlo! Sotva dospěl, už je starý.

Nedávno jsem se uložila na gauč, že budu relaxovat při sledování vlogů (video blogů). Jiní tam za vás vaří, běhají, něco vyrábí nebo učí. Úžasný relax! Rodině předstírám, že se tak procvičuji v cizích jazycích. Ale je to jen docela obyčejná zahálka.

Mladý mileniál na mně mrkl a prohlásil, že tohle už tedy také nefrčí. Teď je moderní detox. Odpojit se od sítí. Hodit mobil do batohu a vytáhnout knížku. Jít do kavárny. Nebo do lesa. Potkat se s lidmi živě. Teď prostě frčí nebýt na síti. A hrdě odkráčel s knihou o tekuté modernitě (Bauman).

Tak jsem zase nemoderní. Nemohli mi to říct už na začátku? Ušetřila bych tolik času! Proto svůj mobil odhazuji v dál a prchám do lesů.

A co vy? Jste také nemoderní?

Přeji vám hezké léto a utíkám do lesa.

Autor: Blanka Veltrubská | pondělí 30.5.2022 8:00 | karma článku: 14.30 | přečteno: 521x

Další články blogera

Blanka Veltrubská

Historická vsuvka – temná doba v temném kraji

Mučení, upálení, stětí, věznění bez soudů v kraji hlubokých lesů a čisté vody. Jako by každý režim v temných dobách naší historie zametal pod koberec lesů to, co se mu nehodilo. I takový může být pohled na Jesenicko.

21.1.2024 v 8:00 | Karma článku: 14.01 | Přečteno: 352 | Diskuse

Blanka Veltrubská

Dáma na rozcestí – kdy jindy, když ne teď?!

Před usnutím se mi honily hlavou útržky z celého dne. Byl to parádní den, ale dobře se mi nespalo. Házela jsem s sebou v hamace jako ryba v síti. Svoji spolunocležnici jsem určitě budila.

15.1.2024 v 7:26 | Karma článku: 16.60 | Přečteno: 385 | Diskuse

Blanka Veltrubská

Dáma na rozcestí – jak se vaří dobrá nálada

Bylo studené podzimní ráno, slunce neochotně poslalo první paprsky na zem. Po nočním společníkovi nezbyly v trávě stopy, překryla je rosa.

8.1.2024 v 7:41 | Karma článku: 15.17 | Přečteno: 403 | Diskuse

Blanka Veltrubská

Dáma na rozcestí – a prdí taky jeleni?

Hulákání jelenů k ránu ustalo, přesto jsem vstávala ještě za tmy. Podzimní dny se krátily, nebyl čas dlouho spát. Polský chlapík si přispat mohl, já ale měla před sebou delší cestu.

1.1.2024 v 7:44 | Karma článku: 19.77 | Přečteno: 396 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 9.58 | Přečteno: 100 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 23.12 | Přečteno: 290 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 7.91 | Přečteno: 165 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.12 | Přečteno: 9152 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 427 | Diskuse
Počet článků 112 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 360

Jsem dáma v nejlepším věku. Mám slušné vzdělání a zajištěné postavení. Zblázním se jen párkrát do roka. Třeba tak, že vyrazím na toulky - nejenom Šumavou.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...