Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Dáma na rozcestí- stařenka sklerotická a bouřka

Setkání s Ivou, Adélou, Jurisem, Olou, Táňou a Ljubou bylo… Jak to jen říct? Intenzivní? Zkrátka spát jsme šli až druhý den. Ráno bylo náročné.

Nebyl to nejchytřejší nápad vstávat v sedm. Bohužel to byl můj nápad a ostatní ho respektovali. Kromě mé hlavy.  Ta se ještě nezapojila. Kamarádka Iva byla čiperná jako rybička. Mám podezření, že by její energií mohli nahradit jeden blok jaderné elektrárny. 

V nějakém pomatení mysli jsem předchozí den naplánovala, že spolu půjdeme z rakouské vesničky ve Weinviertlu do Mikulova. Bylo to coby kamenem dohodil. A zbytek došel.

Kamarádka vyrazila svižnou chůzí. Ještě mi ukázala, kde je v obci samoobslužná prodejna biopotravin. Je to stejný princip jako byl předchozí den v komunitním sklípku. Jen tahle prodejna vypadá ze zadní strany jako dřevěná bouda na zemědělskou techniku. Zepředu je to hezký dřevěný domek s prosklenou stěnou, uvnitř dřevěné regály a chladící vitríny. V nich balíčky s vakuovaným masem a uzeninami.  Na nich cenovky.  Platí se do kasičky na stole, do sešitu zapíšete objednávky. Pokud něco nemají, doporučí, kdo vám to dodá. Systém založený na důvěře. Jak prosté.

Už ráno bylo horko. Šly jsme po asfaltových silničkách mezi poli svižným tempem.  Na cestu nám k tomu vrzali cvrčci a moje achilovka.  

Rakouskem do Mikulova

Povídaly jsme si o životě, jak jinak.  Návrat z Mikulova měla Iva vyřešený podle mne trochu mlhavě.  Možná by mohla kousek popojet autobusem, možná by pro ni Juris mohl zajet. Pokud by měl čas.  Jak tak jdeme svižným tempem mezi poli a já při řeči rozkládám rukama, došlo mi, že v nich něco chybí. Nebyly tam turistické hůlky. Ukázalo se, že mladí v domečku ubytovali nejenom „stařenku sešlou, ušlou“, ale taky sklerotickou. Hůlky jsem u nich zapomněla. Bez hůlek nepostavím tarptent.    Jeden telefonát vyřešil dva problémy najednou.  Mladí přijedou s hůlkami do Mikulova a odvezou zpátky Ivu.  Svět byl zase v pořádku.

Mikulov

Vše se podařilo, stihly jsme s kamarádkou i časný oběd. Z Mikulova jsem tak vyrážela v poledne. Slunce ostře pálilo, na obloze se objevovaly první mraky. Bylo jasné, že se přižene bouřka. Mířila jsem do kempu Appolo v Lednicko-Valtickém areálu.  Máme to tady s manželem proježděné na kolech, nebyl důvod se nikde zdržovat.  Vynechala jsem i Svatý kopeček, mraky se blížily.

Bylo horko, dusno, občas po cestě trochu sprchlo, jako drobná předehra k přicházejícímu představení. Kempy nevyhledávám moc ráda, ale tohle byl bezpečný způsob, jak přečkat to, co se blížilo.

Do kempu jsem dorazila v pozdním odpoledni. Zvedal se vítr. Terptent jsem postavila trochu v závětří, v bezpečné vzdálenosti od vrby.  Měla jsem v nohách za den okolo čtyřiceti kilometrů svižným tempem, šla jsem se podívat po něčem k jídlu.  Zatímco jsme si vybírala mezi smaženým a smaženým, obloha zčernala, zvedl se vichr a já v bezpečí pod střechou sledovala, jak se přihnala průtrž mračen. Stromy se jen stěží držely v zemi, padaly kroupy a já jen doufala, že vrba i tarptent vydrží stát.

Bouře přešla, vzduch se pročistil a tarptent stál. Krása.  Na kemp se snesla noc, která přinesla další bouřku, ale já spala jako miminko.

Později jsem zjistila, že bouřka sklidila část lesů, kterými půjdu.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Blanka Veltrubská | pondělí 7.11.2022 7:47 | karma článku: 13,70 | přečteno: 337x
  • Další články autora

Blanka Veltrubská

Historická vsuvka – Centralizační a internační klášter Králíky

Věznění bez soudů, nucená práce v kraji hlubokých lesů. Jako by každý režim v temných dobách naší historie zametal do nejzazších koutů republiky to, co se mu nehodilo. I takový může být pohled na Jesenicko-Králický výběžek.

31.3.2024 v 8:00 | Karma: 18,27 | Přečteno: 456x | Diskuse| Ona

Blanka Veltrubská

Historická vsuvka – temná doba v temném kraji

Mučení, upálení, stětí, věznění bez soudů v kraji hlubokých lesů a čisté vody. Jako by každý režim v temných dobách naší historie zametal pod koberec lesů to, co se mu nehodilo. I takový může být pohled na Jesenicko.

21.1.2024 v 8:00 | Karma: 15,11 | Přečteno: 376x | Diskuse| Ona

Blanka Veltrubská

Dáma na rozcestí – kdy jindy, když ne teď?!

Před usnutím se mi honily hlavou útržky z celého dne. Byl to parádní den, ale dobře se mi nespalo. Házela jsem s sebou v hamace jako ryba v síti. Svoji spolunocležnici jsem určitě budila.

15.1.2024 v 7:26 | Karma: 16,60 | Přečteno: 404x | Diskuse| Ona

Blanka Veltrubská

Dáma na rozcestí – jak se vaří dobrá nálada

Bylo studené podzimní ráno, slunce neochotně poslalo první paprsky na zem. Po nočním společníkovi nezbyly v trávě stopy, překryla je rosa.

8.1.2024 v 7:41 | Karma: 15,45 | Přečteno: 425x | Diskuse| Ona

Blanka Veltrubská

Dáma na rozcestí – a prdí taky jeleni?

Hulákání jelenů k ránu ustalo, přesto jsem vstávala ještě za tmy. Podzimní dny se krátily, nebyl čas dlouho spát. Polský chlapík si přispat mohl, já ale měla před sebou delší cestu.

1.1.2024 v 7:44 | Karma: 19,99 | Přečteno: 410x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

„Z platu za práci pro stát nevyžiju.“ Soudní zaměstnanci míří do stávky

20. května 2024

Premium Vláda má další problém. Po učitelích a zemědělcích budou stávkovat i zaměstnanci soudů....

Prokurátor soudu v Haagu požádal o zatykače na Netanjahua a lídry Hamásu

20. května 2024  13:31,  aktualizováno  19:38

Hlavní prokurátor Mezinárodního trestního soudu (ICC) Karim Khan v pondělí požádal o vydání...

Slovenská koalice po atentátu brojí proti satiře na Zomri, prý šíří nenávist

20. května 2024  19:32

Od chvíle, kdy útočník v Handlové postřelil slovenského premiéra Roberta Fica, se jeho koaliční...

Vadná krev zabila v Británii tisíce lidí, vlády to chtěly utajit, tvrdí vyšetřování

20. května 2024  18:40,  aktualizováno  19:08

Kvůli kontaminované krvi se v Británii mezi lety 1970 a 1991 infikovalo HIV či žloutenkou přes 30...

Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness
Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness

Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...

  • Počet článků 113
  • Celková karma 18,27
  • Průměrná čtenost 362x
Jsem dáma v nejlepším věku. Mám slušné vzdělání a zajištěné postavení. Zblázním se jen párkrát do roka. Třeba tak, že vyrazím na toulky - nejenom Šumavou.

Seznam rubrik